Dlaczego Twoja pozycja w wyszukiwarce Google może nie być wyższaKażdy chce zająć wyższą pozycję w wynikach wyszukiwania Google. W końcu pozycjonowanie strony na czołowe miejsca to najlepsza inwestycja do przyciągania ruchu do Twojej witryny. Niestety, nie każdy z nas może wygrać grę w wyszukiwarce Google. Branża optymalizacji pod kątem wyszukiwarek internetowych (SEO) jest pełna hakerów, którzy robią wszystko, od zatrudniania wykonawców z trzeciego świata do spamowania blogów linkami wskazującymi na witrynę ich klienta, po projektowanie witryn tak gęstych od słów kluczowych, że są praktycznie niemożliwe do przeczytania przez ludzi.

Algorytmy Google stają się coraz ostrzejsze

Z roku na rok SEO staje się coraz trudniejsze. Ostatnie badania pokazują, że średnia długość życia najwyższych miejsc w rankingu Google wynosi tylko około 16 dni. Oznacza to, że jeśli dziś osiągniesz wysoką pozycję swojej witryny w rankingu, nie pozostanie ona tam na długo. Google aktywnie walczy z taktykami blackhat SEO. Jeśli chcesz pozostać na szczycie, musisz być na bieżąco z najnowszymi algorytmami Google.

  • Google coraz lepiej radzi sobie z identyfikacją witryn o niskiej jakości, a także jest w stanie wykryć witryny stosujące taktyki blackhat SEO.
  • Gdy Google wykryje witryny o niskiej jakości, stosuje różne sposoby deprecjonowania tych witryn. Najczęstszym sposobem jest obniżenie pozycji witryny w rankingu wyszukiwarki.
  • Google stosuje również działania ręczne, takie jak usuwanie witryn z wyników wyszukiwania.

W rzeczywistości, jeśli połączysz wszystkie sztuczki i strategie, możesz nawet być w stanie uzyskać wysoką pozycję w Google - przynajmniej tymczasowo - i kierować ogromne ilości ruchu od niczego niepodejrzewających użytkowników, którzy zobaczą Twoją witrynę wśród kilku pierwszych wyników w wyszukiwarkach.

Rankingi są oparte na zachowaniu użytkowników

Kiedy próbujesz zrozumieć, dlaczego Twoja witryna zajmuje w Google taką pozycję, jaką zajmuje, musisz zrozumieć, jak działają wyszukiwarki. Po pierwsze, celem wyszukiwarki jest stworzenie rankingu stron, które użytkownicy lubią. Aby to osiągnąć, Google zwraca uwagę na zachowanie użytkowników. Na co klikają użytkownicy? Pozycja witryny w wynikach wyszukiwania zależy od tego, jak często ludzie klikają na daną witrynę. Jeśli Twoja witryna pojawia się na pierwszej stronie wyników, ale ludzie klikają w inne witryny znajdujące się pod nią, odnotujesz znaczny spadek w rankingu. Jeśli chcesz zająć wysoką pozycję w Google, musisz upewnić się, że ludzie lubią Twoją witrynę!